25. ZLATÝ VOČI

25. ročník mezinárodního filmového festivalu Zlatý Voči se poprvé uskutečnil mimo své tradiční květnové datum. Kvůli celosvětové pandemii byl náš studentský tým nucen přesunout jubilejní ročník na září, a to konkrétně na 24.-25. září 2020. I přes změnu data a určitá nutná bezpečnostní opatření se festival těšil nemalé návštěvnosti, a především všudypřítomné radosti z výjimečně fyzicky sdíleného kulturního zážitku.  

Jako každý rok měly i tentokrát Zlatý Voči mezinárodní charakter. V celkem čtyřech programových blocích se promítaly snímky z Kalifornie, Argentiny či dokonce Libanonu. Všechny projekce si mohli naši diváci vychutnat z pohodlí červených křesel filmového sálu, v inovativních prostorách pražského klubu Screenshot. Mimo nabitý filmový program nechyběly ani dvě tradiční, podnětné debaty, a to konkrétně na téma Vyhlídky české dramaturgie Trendy českého porna

V první debatě o stavu české dramaturgie k nám zavítali ctění hosté – proslulý scenárista Petr Jarchovský, hlavní dramaturg Filmového centra ČT Jaroslav Sedláček a v neposlední řadě scenáristka a dramaturgyně Milada Těšitelová

Druhou debatou, věnovanou české pornografické scéně, získal náš festival hybridní podobu. Diskusi totiž vedla Zuzana Kašparová (z populárního podcastu Vyhonit Ďábla) prostřednictvím videocallu, streamovaného živě divákům do sálu i na našich sociálních platformách. Hosty debaty se stali studentka sociologie na Masarykově univerzitě v Brně Michaela Lebedíková a český pornoproducent Jan Dudek

Bohatě nabitý doprovodný program nabídl divákům vystoupení dvou hudebních skupin, Alone Against One Astromy a přinesl také neotřelou Slam Poetry session s populární dvojicí Empathic a Tali.

 

Ceny za nejlepší filmové počiny tento rok získali: 

  • Hlavní cena Zlatý Voči: Shadi Rabahi za film I Want To be Understood and Ignored (Libanon)
  • Divácká cena: Barbora Venclová za film Hommage (Česká republika)
  • Poškrábaný brejle Kurta Krena za experimentální přínos: Mora Escolá za film Cute as Hell (Argentina) a Hamidreza Beheshtian & Mina Nosouhi za film Death of Israfil (Írán)
  • Objektiv Chrise Markera za nejlepší dokumentární počin: Barbora Venclová za film Hommage (Česká republika)
  • a v neposlední řadě zbrusu nově uvedená cena za nejlepší audiovizuální esej Přimhouřený Voči Jiřího Angera: Valerie Špuláková za av esej How Dubbing Distorts Twin Peaks (Česká republika)

 

Comments

  • 30. 7. 2022
    copywriting tools

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I’ve truly enjoyed surfing around your blog posts.

    In any case I will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!

    reply

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *