Zpět

22. ročník festivalu Zlatý voči není z formy, ale ve formě deformace

14.4.2017

Zlatý voči mají poprvé za svou existenci téma – DEFORMACE


Zlatý voči mají poprvé za svou existenci téma. Filmy teoretiků, které jsou promítány v hlavní částí filmového programu – soutěž krátkometrážních snímků, jsou pokřivené jejich znalostí filmové teorie. Právě proto je historicky prvním tématem festivalu DEFORMACE, jež neničí, ale posunuje pohled do nové pozice. Zlatý voči nejsou z formy, ale ve formě deformace, a tak se pokusí nabídnout nezvyklý pohled na filmové médium. V průběhu dvou dní – 18. a 19. května, budou představeny snímky studentů filmové teorie jak z České republiky a Slovenska, tak i ze zahraničních univerzit z Francie, Lotyšska, Turecka a dalších. O vítězných snímcích rozhodne rozhoduje odborná porota, v níž zasedají zástupci z oblasti filmové kritiky, teorie a praxe, i z řad studentů. V letošním roce bude jeden z členů poroty teoretik výtvarného umění doc. Mgr. Karel Císař, momentálně působící na VŠUP. Pásma krátkometrážních filmů budou doplněna panelovými diskuzemi s odborníky z filmové teorie a praxe. Ve večerních hodinách se návštěvníci mohou těšit na hudební koncerty a doprovodný program. 22. ročník se uskuteční ve studentském klubu Celetná přímo v centru Prahy.

 

Deformace vočí

„Film je obecne vnímaný, ako deformácia reality. O to viac je to vidieť na snímkoch, ktoré diváci na našom festivale môžu vidieť. Tieto sú vyberané na základe neobvyklého prístupu filmových teoretikov k filmovému médiu. Ich deformáciu filmom. Tá sa prejavuje deformáciou obsahovej aj vizuálnej stránky, deformáciou recepcie, deformáciou filmovej suroviny a vôbec deformáciou v tom najširšom zmysle slova“ říká Anna Zatkalíková, vedoucí produkce festivalu. Letošní téma – deformace – se promítne i do vizuální stránky festivalu, kterou navrhl Václav Koubek mladší. Oko – na punčoše či volské oko – se objevuje jako produkt deformace původního materiálu. Voko se stalo stoupou nadužíváním daného objektu, podobně jako jsou oka filmovědců deformována filmovou teorií. Posun z formy do formy deformace však není konec, ale posun k vidění z nové perspektivy.

 

 

 

Najdete nás:
Webmail
Administrace